Vliegvissen in de tropen: deel 2

Vliegvissen in de tropen: deel 2

Richard zijn eerste dag verslag staat erop.

More...
Fint

Fint

Vliegvissen >> Vliegvissen binnenland

Fintjes uit de nieuwewaterweg

More...
Vliegvissen in de Tropen : deel 1

Vliegvissen in de Tropen : deel 1

Lees Sailfish zijn verslag van zijn Mexico trip.

More...
Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2010 JoomlaWorks, a business unit of Nuevvo Webware Ltd.

Laatste forum posts.

welke veren voor natte vliegen?

Alles over vliegbind materiaal.

welke veren voor natte vliegen?

Berichtdoor vliegvisfreak » 04 maart 2010, 22:01

'k was eens aan het kijken naar foto's van natte vliegen (spiders) en ik dacht die ga ik ook binden. maar wat het probleem nou is: Welke veren moet ik gebruiken als ik spiders wil binden op haakmaat #14 en #16? En wat voor spiders raden jullie aan voor witvis. met een radtagje bijv? of iets met zwart + een zilver tinseltje?
Als je weet wat voor soort veren het zijn graag reactie, en waar zijn ze dan verkrijgbaar?

gr, rick :lol:
vliegvisfreak

Re: welke veren voor natte vliegen?

Berichtdoor Joop » 05 maart 2010, 00:19

Nou, begin gewoon eens met een partridge & orange. Eén van de klassieke spiders. Voor je je nu allerlei materiaal gaat aanschaffen. waar die dingen mee gebonden zijn koop je een zakkie partridge veertjes en een klosje oranje binddraad 6/0. Geen fluor-oranje. In eerste instantie bind je dat lijfje gewoon van dat binddraad en rib je het geheel eventueel met een koperen draadje. Op een haakje als TMC100 14 en 16 gaat dat vliegje vlak onder het wateroppervlak. Voorns zijn er af en toe gek op. Als je later eens op de forel vist kan je dat vliegje ook goed inzetten. De originel P & O wordt gebonden met Pearsalls Gossamer, en dan de oude kleur oranje 6a, meer mahogany. Dat is echter niet meer te krijgen. Wel nog de nieuwe kleur 6a, dat is meer gold. Ik heb nog een klosje classic chesnut van Pearsalls op de kop kunnen tikken. Daar bind ik mijn P&O mee. Ik vis al jaren heel vaak met spiders. Het is gewoon erg leuk om te doen.
http://www.sexyloops.com/flytying/north ... ets2.shtml

Succes ermee.
Joop
Joop

Re: welke veren voor natte vliegen?

Berichtdoor vliegvisfreak » 05 maart 2010, 09:18

Joop schreef:Nou, begin gewoon eens met een partridge & orange. Eén van de klassieke spiders. Voor je je nu allerlei materiaal gaat aanschaffen. waar die dingen mee gebonden zijn koop je een zakkie partridge veertjes en een klosje oranje binddraad 6/0. Geen fluor-oranje. In eerste instantie bind je dat lijfje gewoon van dat binddraad en rib je het geheel eventueel met een koperen draadje. Op een haakje als TMC100 14 en 16 gaat dat vliegje vlak onder het wateroppervlak. Voorns zijn er af en toe gek op. Als je later eens op de forel vist kan je dat vliegje ook goed inzetten. De originel P & O wordt gebonden met Pearsalls Gossamer, en dan de oude kleur oranje 6a, meer mahogany. Dat is echter niet meer te krijgen. Wel nog de nieuwe kleur 6a, dat is meer gold. Ik heb nog een klosje classic chesnut van Pearsalls op de kop kunnen tikken. Daar bind ik mijn P&O mee. Ik vis al jaren heel vaak met spiders. Het is gewoon erg leuk om te doen.
http://www.sexyloops.com/flytying/north ... ets2.shtml

Succes ermee.
Joop

Ok, bedakt voor de informtie Joop! :lol:
vliegvisfreak

Keer terug naar Vliegbind materialen