Vliegvissen in de tropen: deel 2

Vliegvissen in de tropen: deel 2

Richard zijn eerste dag verslag staat erop.

More...
Fint

Fint

Vliegvissen >> Vliegvissen binnenland

Fintjes uit de nieuwewaterweg

More...
Vliegvissen in de Tropen : deel 1

Vliegvissen in de Tropen : deel 1

Lees Sailfish zijn verslag van zijn Mexico trip.

More...
Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2010 JoomlaWorks, a business unit of Nuevvo Webware Ltd.

Laatste forum posts.

De Geul

Re: De Geul

Berichtdoor Thomas » 17 jul 2010, 10:12

Hallo Jempy,

Welkom op het forum.

Zoals Olle schrijft gaat het lastig worden om op korte termijn aan een vergunning te komen van de Geul. Ik heb een beetje mazzel gehad dat er twee plaatsen vrij kwamen en er geen wachtlijst was. Inmiddels is die wachtlijst al weer aardig lang. Er kwamen enorm veel reacties binnen op de advertentie. Ik ben lid van het stuk van HSV St. Petrus. Deze vereniging heeft het stuk geul van Mechelen tot aan de Belgische grens. De Geul is verdeeld onder een aantal visverenigingen. Voor zover ik weet hebben de meeste een aardig lange wachtlijst. Wat ik wel weet is dat bij st. Petrus het verloop ongeveer 8 leden per jaar is. Dus mocht je lid willen worden dan zou je contact op moeten nemen met de penningmeester en jezelf op de wachtlijst zetten. Ik zou je de contactgegevens wel via pb versturen.
Helaas hebben ze geen website.

Groetjes,
Thomas
Afbeelding
Thomas

Berichtdoor Jempy » 17 jul 2010, 16:27

Hallo Thomas,

Bedankt voor de infotmatie. Misschien een domme vraag van mij, maar is de penningmeester van HSV St. Petrus ook lid van dit forum?

Ik las dat je troebel water had met 2 forellen. Nadien nog geweest?

Groetjes, ;)
Jempy
Jempy

Berichtdoor Vincent » 04 aug 2010, 11:54

Klein verslagje van de Geul in juli.
In juli een aantal dagen op de Geul gevist.
Vanaf Camping 't Zinkviooltje te Epen loop je zo de Geul in.
De eerste dag was zoeken naar de juiste nimf en op welke plekken de forel kan liggen. Het ging dus ook allemaal moeizaam. Vanaf dag twee ging het voorspoedig, de eerste aanbeet was dan ook een flinke Forel van 52 cm. Dit is dan ook tevens mijn persoonlijk record voor forel op een beek.
De volgende forellen volgden snel. Ik ving ze allemaal op een streamertje met goudkop of met tungstenogen voor de wat diepere putten in de Geul.
Nimfen op haak tiemco 2487 # 12 met een goudkop en hazendubbing met een gouden ribbing doen het goed. Met een lijfje van brons kleurige icedubbing en een zwarte thorax met glitter dekschild en een 3,3 goudkop was de killer.

Helaas had ik mijn bindspullen niet meegenomen, Je bent snel door de goede vliegen heen, ze hangen snel in de bomen of aan de takken in het water.

Het is geweldig vissen in de Geul, stromingen, putten, versnellingen, veel schaduwplekken door bomen. de forel is hier in zijn sas. mogelijkheden genoeg om zich te verstoppen voor aalscholver of vliegvisser. Denk niet dat je de forel er zo uittrekt, nee, gelukkig niet. Je moet er hard voor werken op dit watertje en dat maakt het allemaal zo boeiend.
Hieronder een klein fotoverslagje van 5 ochtenden en avonden vliegvissen op de Geul

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wil je meer zien, kijk dan even op mijn site: http://www.vincentwelten.nl/geul.html

Vincent
Vincent

Berichtdoor Olle » 04 aug 2010, 13:10

Leuk verslagje Vincent, thnx for sharing.

Mooie vissen heb je gevangen hoor. Ik had zelf altijd de indruk dat ze daar tot een maatje kleiner zwemmen maar dit zijn beste jongens. En ook een wijze les geleerd.........zorg at je altijd wat te binden bij je hebt :D
Teveel hobby's, te weinig tijd.

Afbeelding
Olle

Berichtdoor Thomas » 10 aug 2010, 20:59

Mooi verslag Vincent.

In september ga ik er ook een paar daagjes naartoe. Zal je tips meenemen en de vliegen binden die je in je verslag aangeeft. Het stuk waar jij gevist heb ben ik ook wel geweest. Niet helemaal tot de grens maar ongeveer halve wegen tussen het zinkviooltje en de grens.

Kan niet wachten tot Olle mijn tweetje af heeft....
Afbeelding
Thomas

Vorige

Keer terug naar Vliegvissen binnenland