De heenreis werd enigszins gecompliceerd doordat ik in een file van achteren werd aangereden door een bedrijfsbus... Ik kon gelukkig verder rijden, maar het is toch wel even een raar begin van de dag.
Zoalf ik al eerder gemeld heb, ben ik lid van een club, die exclusief visrecht heeft op enkele kilometers water op de bovenloop van de Ahr.
Eerst moest ik nog naar Gerolstein om mijn staatsvergunning te verlengen. Dit ging vlot en makkelijk, ik kan er weer tegenaan voor de komende 5 jaar.
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om even de Kyll te bekijken, en die staat erg laag momenteel.
Bakkie koffie gedaan in de Eifelerhof in Murlenbach, en de huidige eigenares vertelde me dat voor het stuk stroomafwaarts van de brug bij haar dagvergunningen te krijgen zijn voor 13 euro per dag, onafhankelijk van overnachtingen.... het is maar dat we het weten allemaal
Daarna: op naar Ahrdorf, hengeltje opgetuigd, en de auto ingedoken, want op dat moment gingen de sluizen open: een flinke regenbui zorgde ervoor dat we geen last meer hadden van het stof.
Na de bui toch maar naar het riviertje, en een Pheasant Tail op maat 16 kon de forellen wel bekoren. Zo zelfs dat mijn vriendin, als ik geen aanbeet kreeg tijdens een drift, zich afvroeg of de vlieg er nog wel aanzat...
Geen grote vis, gemiddeld 25 cm, maar al met al een leuke dag gehad.
Foto's volgen.... staan nog bij mijn vriendin op de camera....
Groet'n
Hans