Vliegvissen in de tropen: deel 2

Vliegvissen in de tropen: deel 2

Richard zijn eerste dag verslag staat erop.

More...
Fint

Fint

Vliegvissen >> Vliegvissen binnenland

Fintjes uit de nieuwewaterweg

More...
Vliegvissen in de Tropen : deel 1

Vliegvissen in de Tropen : deel 1

Lees Sailfish zijn verslag van zijn Mexico trip.

More...
Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2010 JoomlaWorks, a business unit of Nuevvo Webware Ltd.

Laatste forum posts.

De Eifel vandaag

De Eifel vandaag

Berichtdoor Hans uut Zwolle » 29 jun 2010, 23:48

Vandaag ben ik met een nieuwe vriendin, die erg veel interesse heeft in vliegvissen een dagje naar de Eifel geweest.
De heenreis werd enigszins gecompliceerd doordat ik in een file van achteren werd aangereden door een bedrijfsbus... Ik kon gelukkig verder rijden, maar het is toch wel even een raar begin van de dag.
Zoalf ik al eerder gemeld heb, ben ik lid van een club, die exclusief visrecht heeft op enkele kilometers water op de bovenloop van de Ahr.
Eerst moest ik nog naar Gerolstein om mijn staatsvergunning te verlengen. Dit ging vlot en makkelijk, ik kan er weer tegenaan voor de komende 5 jaar.
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om even de Kyll te bekijken, en die staat erg laag momenteel.
Bakkie koffie gedaan in de Eifelerhof in Murlenbach, en de huidige eigenares vertelde me dat voor het stuk stroomafwaarts van de brug bij haar dagvergunningen te krijgen zijn voor 13 euro per dag, onafhankelijk van overnachtingen.... het is maar dat we het weten allemaal ;)
Daarna: op naar Ahrdorf, hengeltje opgetuigd, en de auto ingedoken, want op dat moment gingen de sluizen open: een flinke regenbui zorgde ervoor dat we geen last meer hadden van het stof.
Na de bui toch maar naar het riviertje, en een Pheasant Tail op maat 16 kon de forellen wel bekoren. Zo zelfs dat mijn vriendin, als ik geen aanbeet kreeg tijdens een drift, zich afvroeg of de vlieg er nog wel aanzat...
Geen grote vis, gemiddeld 25 cm, maar al met al een leuke dag gehad.
Foto's volgen.... staan nog bij mijn vriendin op de camera....
Groet'n
Hans
Hans uut Zwolle

Re: De Eifel vandaag

Berichtdoor Sjo » 30 jun 2010, 11:38

Ik heb mijn vrouw na 35 jaar ook aan het vliegvissen gekregen en dan gaat een wereld van mogelijkheden open. We gaan regelmatig een weekendje hier of daar puur om te vissen. Heerlijk toch?
Die tip stroomaf van de brug van Mürlenbach heb ik in mijn oor geknoopt. Weet je hoe lang het stuk is en of de visstand net zo goed is al stroomop? Ik heb daar wel eens gevist en dat is dus een erg goed water. Maar je mag er met maximaal twee vissers per dag op. Is dat bij het andere stuk ook? Moet je reserveren? Heb je misschien een telefoonnummer?
Leuke visdag gehad dus, ondanks de tegenslag op de heenweg en de hoosbui. Leuk vissen met kleine nimfjes, daar ben ik echt gek op. Droog als het kan maar anders altijd twee of drie nimfjes!!
Grtzzz..
Sjo
Let the fly be with you..........
Sjo

Berichtdoor Hans uut Zwolle » 30 jun 2010, 13:27

Op het stuk boven de brug is de visstand natuurlijk uitzonderlijk goed; Relatief lage visdruk, zeker vergeleken met het stuk bij Birresborn.
Hoe lang het stuk precies is, en hoe de visdruk is weet ik niet, maar verdere info kun je krijgen via claudia.schloesser@gmx.de of telefonisch via: 00416594922889.
Je krijgt dan de Eifelerhof.
Door de extreem lage waterstand kon ik niet echt beoordelen hoe het stuk er normaal gesproken uitziet, nu lagen er enorme wierbedden met mooie witte bloempjes. Waterranonkel?
Hans
Hans uut Zwolle

Berichtdoor Olle » 30 jun 2010, 18:36

Hehehehe dat stuk stroomop is waar ik een stukje over op de voorpagina heb staan :D . Daarom verteld Hans ook nog ff dat het maar 13,- kost LOL, bedankt Hans :lol:

De visstand zal niet zo heel veel verschillen of het moet qua rivier bed heel anders zijn dan stroomopwaarts. Net boven de brug was het in ieder geval erg goed :)
Teveel hobby's, te weinig tijd.

Afbeelding
Olle

Berichtdoor Sjo » 01 jul 2010, 10:22

Hans uut Zwolle schreef:Door de extreem lage waterstand kon ik niet echt beoordelen hoe het stuk er normaal gesproken uitziet, nu lagen er enorme wierbedden met mooie witte bloempjes. Waterranonkel?
Hans

Zo was het in Birresborn ook, erg laag water en heel veel bloeiende waterranonkel. Je moest dan precies de vlieg in een open stukje neerplanten om een vis te kunnen haken. Dat ging verder met veel geweld om de vis vervolgens door de prut heen te kunnen landen. Dat was niet leuk om te doen. Het past wel bij de tijd van het jaar. Wij hebben overigens twee maal een hatch van Ephemera Danica gehad met een verhoogde activiteit van de vis. Zo zie je maar dat de natuur zeker een maand achter is, want de meivlieg hatched normaal veel eerder in het jaar. We hadden nauwelijks daarbij passende patronen meegenomen, dat was wel even balen.

Groet
Sjo
Let the fly be with you..........
Sjo

Keer terug naar Vliegvissen buitenland