Werpen met een sinktip lijn
17 berichten
• Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Werpen met een sinktip lijnOpgerekt? Hoe bedoel je dat hendri? De belly van de lijn niet te ver uit de top laten komen en dan gaat het als een speer.Ben je net iets te ver dan word het niks. Kwestie van leren voelen waar je lijn zich bevind.
Re: Werpen met een sinktip lijnniet alleen goed voelen maar ook goed luisteren. Bij mijn schietkop hoor je de verbinding ook erdoorheen roetsjen.
Re: Werpen met een sinktip lijnDeze tip heb ik van Henk, ik had namelijk veel last van kringels in die lijn. Als je ff een paar keer flink spanning op je hele lijn zetten en weer op je reel spoelen.
Dan heb je geen last meer van die kringels dus je lijn schiet er verder uit. Groet Hendri
Re: Werpen met een sinktip lijn
Als je een kop met een volglijn hebt wel ja maar de shooting tapers en sinktips zijn gewoon lijnen uit een stuk dus dan gaat dat niet op. Ik snap em hendri, haal jij je lijn van de spoel na het vissen?
Re: Werpen met een sinktip lijnNee alleen tijdens het vissen!
Ik laat al mn lijnen gewoon op de spoeltjes en als ze gaan kringellen ff oprekken. Groet Hendri
Re: Werpen met een sinktip lijnHoi Thomas,
Mooi forum hebben jullie hier. Na 20 jaar in BC is het leuk voor mij om weer wat nederlands te proberen. Wat betreft het gooien van een sinktip lijn: het helpt als je de cast wat vertraagt en met minder kracht dan normaal. Een sinktip heeft de nijging om erg te versnellen omdat het veel massa heeft, als je cast te abrupt is dan kreeert dat krinkelingen in de lijn, tijdens het werpen, en dat haalt de energie uit de worp. Langzaam, weinig kracht en heel "smooth". Hopelijk helpt dat een beetje. Verontschuldiging voor het gebrekige nederlands. Kijk heel erg uit naar onze Malediven trip. Groeten, Jaap
Re: Werpen met een sinktip lijnHallo Jaap,
Welkom op het forum. Bedankt voor het compliment. Inmiddels al wat ervaring opgedaan met sinktip lijnen. En vooral bij het vissen op reservoirs wil ik hem wel eens inzetten. Ook tijdens het vissen vanuit de bellyboot gebruik ik hem regelmatig. Ik ben echter niet heel tevreden over de Rio DC 200. De volglijn heeft de neiging om snel te gaan kringelen in koude weeromstandigheden. Heb vorig jaar na aanraden de SA freshwater wet tip gekocht. Deze lijn blijft ook prima te gooien in koude omstandigheden en is in mijn ogen soepeler dan de Rio. Na 20 jaar BC is je Nederlands prima hoor. Ik ben erg benieuwd naar je BC verhalen. Misschien wil je daar wel eens wat over vertellen. En ook ik kijk erg uit naar de Malediven trip, voorpret is hier al in ruime mate aanwezig. Groet, Thomas
17 berichten
• Pagina 2 van 2 • 1, 2