Thomas schreef:Olle heeft die scierra een verzwaarde punt?
Nee dat niet maar hij hangt wel mooi in het water
Joop als ie mij houd dan heeft ie de gewichts test doorstaan hoor
Goede waadstok
20 berichten
• Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Goede waadstok
Nee dat niet maar hij hangt wel mooi in het water Joop als ie mij houd dan heeft ie de gewichts test doorstaan hoor
Re: Goede waadstokIn mijn eerste jaren als zalmvisser, zo'n 20 jaar geleden vond ik een waadstok iets voor watjes. Een echte kerel had toch geen wandelstok nodig?
Dit heb ik exact een jaar volgehouden, toen trof ik de Numendalslagen in 'full-flood'. Kon door het gebrek aan een waadstok nauwelijks het water in, laat staan vissen. Het jaar erop waren we in de Suldalslagen, met een heuse waadstok. Weliswaar zelf gemaakt van een alu pijp met een stuk lood in de punt en rubber doppen en een stuk koord. Werkte op zich prima, maar een onding om mee te slepen, je moest soms kilometers lopen om bij de beat te komen. Weer een jaar later kregen we de kans op een prive beat te vissen in de Gaula, en ik had een echte waadstok, met elastiek, die zich automatisch ontvouwde als je hem uit de holster trok. Prima ding, totdat ik hem voor de volgende stap stroomafwaarts omhoogtrok en niet merkte dat de punt klemzat tussen 2 grote stenen, zich onder water deelde, en ineens 30 cm korter was. Het duurde even voordat ik weer droog was.... Sinds enkele jaren gebruik ik de Simms waadstok, die met een knopje vast te zetten is. Er zit een geplastificeerde staalkabel in, en na enkele jaren intensief gebruik nog geen slijtage. Kortom, voor het makkelijke waadwerk, (Kyll, Ahr, Glomma etc.) evt het OVM om de bodem af te tasten zal een stok met elastiek prima werken. Voor het echte werk, Gaula, Numendal- en Suldalslagen is er voor mij maar 1 keuze.... Het enige is, de metalen punt aan de Simms heb ik vervangen door een rubberen dop zoals die ook op krukken zit... meer grip en minder lawaai onder water. Voor wat het waard is, groet'n uut Zwolle, Hans
Re: Goede waadstokDat die Simms vast te klikken is maak je niet uit het plaatje op en is zeker een pluspunt wat je noemt Hans.
Re: Goede waadstokVoor de wat goedkoper aangelegde mensen (zoals ik): Gebruik gewoon een aluminium monopod.
Ik fotografeer al jaren en er ooit een gekocht voor een paar tientjes (gulden tijdperk). Omdat ik het ding erg weinig gebruikte besloot ik het uiteindelijk eens als waadstok te testen en dat deed het eigenlijk best goed. Voordelen: licht; inschuifbaar en dus erg kort, en roest niet nadelen: niet erg zand bestendig en kan indien niet goed aan gedraaid weer inschuiven. Wat betreft die nadelen, deze vind ik erg opwegen tegen de kosten van een Sims bijvoorbeeld en omdat ik zeker niet een van de zwaarste mensen zakt die stok niet in tenzij je vergeten bent de boel goed aan te draaien.
Re: Goede waadstokHmmm zo heb ik mijn Manfrotto monopod naar de %**% geholpen en die was ook een leuke simms stok waard zeg maar. Tis wel lekker licht en compact idd.
Re: Goede waadstokHet is, na lang wikken en wegen, toch de Folstaff 59" geworden. Wel een beetje duur maar uiteindelijk heeft de geboden degelijkheid de doorslag gegeven. Ik zeg maar zo, de degelijkheid is niet zo van belang tot ie wel van belang is en dan zou, bij wijze van spreken, € 1000 nog goedkoop zijn.
Joop
Re: Goede waadstokJoop, gefeliciteerd met je aankoop. Veiligheid boven alles, daar heb je helemaal gelijk in.
Re: Goede waadstokDe Folstaff is binnen. Er was een beetje vertraging bij het verzenden maar ik heb hem. In de tussentijd toch ook maar eens met een andere aanrader, de waadstok van Simms, in de weer geweest. Een vismaat heeft die stok. Ik moet echter zeggen dat zo op het eerste gezicht de Folstaff er veel betrouwbaarder uitziet, Het is een degelijke, sterke stok waar ik met mijn hele gewicht op kan hangen. En dan toch vierdelig. De Amblève zal de vuurdoop zijn als het water nu eindelijk eens gaat zakken.
Het seizoen in Wallonië en de Eifel is nu open maar nog geen lijntje gestrekt op mijn favoriete plaatsen. T.L. Joop
Re: Goede waadstokVeel plezier ermee Joop.
Onlangs de waadstok van scierra aangeschaft. Die ga ik over 1,5 week testen in DK. Voor het stilstaande water zoals in DK en OVM meer dan zat volgens mij.
20 berichten
• Pagina 2 van 2 • 1, 2